Jak osiągnąć marzenia i być szczęśliwym?

– odrzuć różowe okulary oraz toksyczne środowisko zabijające twoją codzienną radość!

Kto z nas nie chciałby być szczęśliwym? Kto z nas nie posiada marzeń? Kto z nas nie myśli o tym jak tego dokonać? Jednak każdy z nas ma inną definicję szczęścia – i o tym należy pamiętać. Hans Christian Andersen w baśni Kalosze szczęścia metaforycznie pokazuje, że nasze szczęście zależy od nas i że każdy ma inną jego wizję nawet gdy założymy czarodziejskie kalosze i posiądziemy cudze szczęście, to ono pozostanie jedynie cudzym szczęściem. Czasem atrakcyjne wydaje nam się życie kogoś innego, ale widzimy je tylko z perspektywy obserwatora.

Czytaj więcej: Jak osiągnąć marzenia i być szczęśliwym?

Krytyka innych a może czas na zmiany siebie i własnej postawy?

Często nie dostrzegamy własnych błędów, za to łatwo przychodzi nam obarczanie winą innych, czy to partnera czy pracownika. A przecież związek, współpraca to sztuka kompromisów i codzienna lekcja bezwarunkowej akceptacji drugiej osoby.

- Nie rozumiem co robiłem źle. Na czym polegało to moje kiepskie gospodarowanie dobrym okresem?
- Kiedy miał pan dobre samopoczucie? Nie przechwalał się Pan przypadkiem trochę tym?
- Co jest źródłem strachu i nieporozumień?
- Dla większości z nas jest nim miłość własna - powiedział człowiek. Miłość własna może spowodować że człowiek będzie arogancki na szczycie i lękliwy w dolinie. Miłość własna nie pozwala zobaczyć tego co rzeczywiste. Miłość własna zniekształca prawdę. Kiedy jest Pan na szczycie każe panu widzieć rzeczy lepszymi, niż są w rzeczywistości. Każe myśleć że szczyt będzie trwał wiecznie.
- Będąc w Dolinie - chciałem z niej uciec  a nie uczyć się od niej…

Czytaj więcej: Krytyka innych a może czas na zmiany siebie i własnej postawy?

Motywacja pracowników – zaspokojenie potrzeb pracowników

W jaki sposób zaspokoić indywidualne dążenia?

Nowe badania wykazują, że żeby zadowolić pracownika trzeba utrzymywać zadowolenie w czterech filarach: zdobywania, tworzenia więzi, zrozumienia oraz obrony. Co więcej, okazuje się, że jeżeli choćby jeden z nich zostanie zaniedbany, to automatycznie zadowolenie pracowników spada, co równa się spadkowi jakości ich pracy i zapału do jej wykonywania. Zmotywowana załoga wypracuje dla firmy lepsze wyniki, więc jest ona kluczem do sukcesu. Jednak należy postawić sobie pytanie w jaki sposób możemy podnieść morale, jednocześnie poprawiając samopoczucie pracowników?

Czytaj więcej: Motywacja pracowników – zaspokojenie potrzeb pracowników

Jak wielcy liderzy inspirują działania

Na świecie żyje ponad siedem miliardów ludzi, jednak nie każdy potrafiłby przekonać pozostałych do wiary w to, w co wierzy on. Dlaczego takie firmy jak Apple czy osoby jak Martin Luther King potrafiły porwać ze sobą tłumy i przekonać ich do swoich racji, skoro inne, podobne instytucje czy osoby nie potrafią tego zrobić? Dlaczego Samsung nie jest tak popularny jak Apple? Dlaczego prawnik z Indii miał wpływ na to, co się działo w jego kraju, a nawet poza nim? Odpowiedź, chociaż się taka nie wydaje, jest całkiem prosta.

Czytaj więcej: Jak wielcy liderzy inspirują działania

Budowanie lojalności Klienta

Badania dowodzą, że utrzymanie klienta kosztuje mniej niż pozyskanie nowego. Co więcej, 20% klientów może generować 80% dochodów. Można zatem wywnioskować, że stały, lojalny klient będzie generować najwięcej przychodu, a na tym nam właśnie zależy. Jednak samo budowanie lojalności nie należy do najprostszych zadań. Jest to relacja złożona z wielu czynników, które mogą wydawać się oczywiste, ale mimo tego nie wszyscy je wykorzystują lub nawet nie mają o nich pojęcia. Kluczowym filarem w budowaniu lojalności jest obsługa klienta. Oczywistą rzeczą jest, że lojalność budujemy dzięki emocjom, więc nie tworzy się ona pomiędzy klientem a firmą. To relacja łącząca klienta z pracownikiem, dlatego tak istotną rzeczą są szkolenia, które pokazują i tłumaczą w jaki sposób należy budować relację z konsumentem, żeby była ona trwała. Trzeba pokazać klientowi, że nam na nim zależy i że jest dla nas ważny. Nie jest kolejnym człowiekiem z pieniędzmi, który przyjdzie i odejdzie. To konkretna osoba z konkretnymi oczekiwaniami i musimy o tym pamiętać.

Czytaj więcej: Budowanie lojalności Klienta

Strategie ponadprzeciętnego rozwoju firm

Dobre funkcjonowanie firmy nie może istnieć bez jej rozwoju. Zmieniające się trendy i konsumenci wymagają coraz to nowych rzeczy czy usług. Funkcjonowanie firm opiera się na ciągłych zmianach, które mają za zadanie udoskonalić i przyspieszyć działania oraz przystosować się do potrzeb konsumentów. Jest wiele strategii rozwoju, dzięki którym firma ma możliwość osiągania wyznaczonych sobie celów. Między innymi:

Czytaj więcej: Strategie ponadprzeciętnego rozwoju firm

Cookies

Ta strona używa cookies. Jeśli tego nie akceptujesz zmień ustawienia przeglądarki.