Na świecie żyje ponad siedem miliardów ludzi, jednak nie każdy potrafiłby przekonać pozostałych do wiary w to, w co wierzy on. Dlaczego takie firmy jak Apple czy osoby jak Martin Luther King potrafiły porwać ze sobą tłumy i przekonać ich do swoich racji, skoro inne, podobne instytucje czy osoby nie potrafią tego zrobić? Dlaczego Samsung nie jest tak popularny jak Apple? Dlaczego prawnik z Indii miał wpływ na to, co się działo w jego kraju, a nawet poza nim? Odpowiedź, chociaż się taka nie wydaje, jest całkiem prosta.
Sposób komunikacji i wiara w siebie były kluczem do sukcesu. Kiedy zaczynali coś tworzyć, czy chcieli coś zmienić, nie myśleli wyłącznie o sobie. Nie myśleli o zyskach czy sławie, jakie ich czekały. Cel i odpowiednie narzędzia do jego realizacji spowodowały, że osiągnęli to, czego pragnęli. Uważa się, że żeby osiągnąć sukces trzeba mieć dużo pieniędzy, wielu pracowników i idealne warunki. Ale to niekoniecznie prawda. Bardziej niż pieniądze przydadzą się chęci, bardziej niż rzesza pracowników przyda się kilku, ale wierzących w naszą wizję i pracujących w pocie czoła razem z nami, a czekanie na idealne warunki może trwać w nieskończoność. Ludzie nie wybierają produktu z danej firmy, ponieważ go potrzebują. Kupują go, ponieważ wierzą w wizję osoby, która dany produkt przedstawia. Nie musiał być pierwszy na rynku. Wystarczyło, że pokazał, że stworzona przez niego rzecz jest dobrem ogólnym. To co stworzył jest wynikiem jego wizji, pasji i ciężkiej pracy. Cała reszta jest tylko nagrodą za jego ciężką pracę. Więc, jak wielcy liderzy inspirują działania? Wyznaczają sobie cel i są przygotowani na wszelkie zdarzenia, ale nigdy się nie poddają. Trzymają się ludzi, którzy są im wierni i podzielają ich pasję oraz dadzą z siebie wszystko podczas realizacji tego celu. Nie szukają wymówek, nie rezygnują kiedy coś idzie nie tak. Dzięki ciężkiej pracy realizują postawione przed sobą zadania i są w stanie poświęcić wszystko, żeby w końcu im się udało. Te osoby wiedziały co robią i jak to robią, ale przede wszystkim wiedziały dlaczego to robią, a to przywiodło do nich tłumy.